Jak znaleźć pierwszą pracę?

Szukanie pracy to zawsze bardzo stresujący czas i wymaga od nas wiele cierpliwości i uporu oraz, co najważniejsze, dobrej organizacji tych poszukiwań. Aby szukać krótko i efektywnie, należy zadać sobie kilka podstawowych pytań i sumiennie sobie na nie odpowiedzieć:
1.    Jakie mam kwalifikacje? – potrzebna jest dogłębna analiza naszych umiejętności, ogromną rolę w tej kwestii odgrywają ukończone przez nasz kursy i szkolenia, znajomość języków obcych i, przede wszystkim, nasze wykształcenie;
2.    Czym tak naprawdę chciałbym/chciałabym się zajmować? Co sprawiłoby mi prawdziwą satysfakcję? – najważniejszym czynnikiem decydującym o naszym wyborze, co do ofert pracy powinny być nasze zamiłowania i hobby, ponieważ, jak wiadomo, najefektywniej pracuje pracownik, który jest naprawdę usatysfakcjonowany swoją pracą;
3.    Czy jestem gotowy/gotowa na chwilową pracę odrobinę poniżej moich kwalifikacji? – tylko w nielicznych przypadkach nasza pierwsza praca okazuje się być tą wymarzoną; aby taką znaleźć, trzeb stale się rozwijać i szukać, ponieważ w dzisiejszych realiach, niestety, obok dobrego wykształcenia i kwalifikacji, ważne jest również nasze doświadczenie zawodowe, a tego nie zdobędziemy przecież od razu;
4.    Czy mam w sobie wystarczająco dużo siły i cierpliwości? – znaleźć jakąkolwiek pracę nie jest dziś aż tak trudno – jeśli ktoś chce pracować, będzie pracować, sztuką jest natomiast znaleźć zajęcie, które nas naprawdę zadowoli (i nie chodzi tu tylko o względy finansowe) – to wszytko wymaga czasu i ogromnych pokładów cierpliwości oraz wiary we własne siły.