Komunikacja

36W komunikacji miejskiej przeważają latem rowery i motocykle, używane z reguły przez młodzież. Jedynie Nuk i kilka największych osiedli miejskich ma taksówki, prywatne samochody osobowe i samochody ciężarowe, a Nuk nawet autobusy komunikacji miejskiej.  Należy tu dodać, że dróg samochodowych poza miastami nie ma na Grenlandii wcale. Z tego powodu liczba samochodów osobowych i taksówek po zaspokojeniu potrzeb wzrasta wolniej. W sumie osiedla miejskie Grenlandii nie przypominają niczym miast europejskich. Zbliżone są raczej do małych miasteczek amerykańskich, gdzie niewielkie centra usługowe otacza luźna zabudowa domków jednorodzinnych. Jeden Nuk upodobnia się nieco do miast w naszym pojęciu. Wprawdzie i tu przeważa niska zabudowa domów typu fińskiego, ale wśród niej wyrastają, jak białe i szare wyspy, grupy wysokościowców mieszkalnych wzniesionych na skalistych garbach wyglądów lodowcowych. Nie różnią się one wiele od szablonowego budownictwa mieszkalnych osiedli miast europejskich, z tym jednak, że są to przeważnie galeriowce, w których do mieszkań wchodzi się bezpośrednio z zewnętrznych, odkrytych galerii, połączonych schodami.