W poszukiwaniu pracy: jak napisać CV?

Cirriculum Vitae – CV (z łac. : przebieg życia) to jeden, obok listu motywacyjnego, z najważniejszych dokumentów aplikacyjnych w przypadku, gdy staramy się o pracę, dlatego powianiem być napisany rzeczowo i schludnie – to nasza wizytówka jako ewentualnego pracownika.
CV powinno składać się kolejno z następujących akapitów:
1.    Dane personalne: imię i nazwisko, adres, data urodzenia, numer telefonu lub/i adres e-mail (aby pracodawca miał z nami ułatwiony kontakt);
2.    Wykształcenie: w tej rubryce umieszcza się informacje na temat ukończonej szkoły średniej oraz studiów, szkół policealnych itd. (powinny się tam znaleźć nazwy szkół oraz lata nauki);
3.    Doświadczenie zawodowe: nazwy zajmowanych stanowisk i lata pracy (o ile oczywiście takie doświadczenie posiadamy, jeśli nie mamy doświadczenia, pomijamy ten element, w CV nie można umieszczać nieprawdziwych informacji na temat doświadczenia zawodowego!);
4.    Dodatkowe kwalifikacje: ukończone kursy i szkolenia, znajomość języków obcych, inne umiejętności mogące być ważne na danym stanowisku pracy;
5.    Zainteresowania: najlepiej, aby były związane z branżą, w której chcemy się zatrudnić;
6.    Klauzula na temat naszej zgody na przetwarzanie naszych danych osobowych w procesie rekrutacji  – to bardzo ważne, ponieważ nierzadko CV bez takiego dopisku w stopce jest z góry odrzucane przez ewentualnego pracodawcę, nawet w przypadku, gdy dany kandydat ma naprawdę imponujące kwalifikacje i / lub doświadczenie zawodowe.